FANDOM

Baranos
Baranos.jpg
Baranos
Typ Zwierzę hodowlane
Wygląd Przypominający barana
Miejsce zamieszkania Planeta Naleśników
Przyjaciele Plemię bez nazwy
Wrogowie Kortiti
Wiek Najczęściej 50 lat

Baranos – jest to zwierzę żyjące na Planecie Naleśników, które swoim wyglądem przypomina ziemskiego barana. Hodują je Naleśnikowi Ludzie ze względu na ich sierść przypominającą bawełnę.

WyglądEdytuj

Baranosy są średniej wielkości. Ich ciało pokrywa biała, puchata sierść, która swoimi właściwościami przypomina ziemską bawełnę, jednak pysk, nogi i ogon są odsłonięte i widać tam skórę koloru kremowego. Na głowie tych zwierząt widnieją długie, lekko zakręcone rogi w kolorze brązowym. Na końcu ich krótkiego ogonka znajdują się czarne frędzelki.

Cechy charakterystyczneEdytuj

Żyją główne dwa podgatunki baranosów - baranosy dzikie i baranosy udomowione. Tak jak sama nazwa mówi, baranosy dzikie żyją w lasach Planety Naleśników i nie dają się nikomu udomowić. Za to baranosy udomowione żyją w zgodzie z Naleśnikowymi Ludźmi, jednak tylko z plemieniem bez nazwy. Kortiti są ich największymi wrogami, bo beszczeszczą ich piękną sierść swoimi paluchami tłustymi od krokietów i bezglutenowych naleśników.

Żywią się one liśćmi krzewu Makaraka i naleśnikami z nutellą, jednak nie może być to tłusta imitacja nutelli spożywana przez Kortiti, gdyż po niej baranosy czują się bardzo źle. Ich żołądki w ogóle są delikatne, więc każdy składnik używany do wyrobu ich ulubionych naleśników musi być starannie dobrany.

Gdy są dobrze odżywione, wtedy ich sierść rośnie najbujniej i do tego jest najwyższej jakości - jest wtedy delikatniejsza i bielsza. Można ją obcinać co pół roku, jednak nie częściej ani nie rzadziej, ponieważ wtedy zostałby zaburzony system rośnięcia sierści u tych zwierząt.

Baranosy są ogólnie przyjacielskimi zwierzętami. Uwielbiają się bawić z ludźmi, a także z innymi zwierzętami, szczególnie tymi ze swojego gatunku oraz Nutsami. Śpią bardzo krótko, a gdy nie śpią, to najczęściej muszą się bawić, więc jeśli ktoś chce hodować baranosa, musi przygotować ludzi i zwierzęta, które będą się z nim mogły ciągle bawić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki