FANDOM

Organizacja Szpiegowska Naleśników
Typ Organizacja
Cel Łapanie Kortiti
Lokalizacja Cały świat
Siedziba Waszyngton
Członkowie August Pancake
Jim Button
Dorośli
Nastolatkowie

Organizacja Szpiegowska Naleśników – tajemne centrum szpiegowskie działające na Ziemi. Zostało stworzone w celu wyłapania wszystkich Kortiti, którzy dostali się na Ziemię po Wielkiej Kradzieży Rakiety Augusta Pancake'a.

HistoriaEdytuj

Gdy August Pancake dotarł do Planety Naleśników, zostawił swoją rakietę na polanie, na której wylądował. Gdy już zadomowił się w nowym miejscu, zapomniał zupełnie o owej rakiecie, która cały czas była tam, gdzie ją odstawiono. Pewnego dnia odkryło ją dwudziestu Kortiti, którzy właśnie poszukiwali składników do wyrobu tłustej imitacji Nutelli. Jako, że Kortiti są bardzo ciekawskie, postanowili sprawdzić, czym jest to znalezisko. Wpakowali się wszyscy do środka, jednak udało im się to tylko dlatego, że byli młodymi Kortiti i jeszcze nie byli tak spasieni, a rakieta była bardzo duża w środku. Zaczęli kręcić wszystkimi gałkami i powciskali wszystkie przyciski, gdy nagle rakieta odpaliła. Poleciała w kosmos, a Kortiti byli niezwykle przerażeni tym, co się stało. Chcieli się wydostać z "przerażającego pudełka", jak nazywali tę rakietę, jednak podczas wciskania guzików jeden z nich wcisnął Guzik Totalnego Zamknięcia Na Cztery Spusty, więc byli uwięzieni. Wtem któryś z nich odkrył stery, dzięki którym uznali, że są uratowani. Zaczęli sterować pojazdem, a po kilku niezwykle trudnych dniach, podczas których nie mogli jeść swoich tłustych potraw, ujrzeli planetę, która była cała niebieska. Postanowili na niej wylądować. Lądowanie się powiodło, a Kortiti po raz pierwszy ujrzeli Ziemię, a dokładniej Saharę. Postanowili pozwiedzać miejsce, w którym się znaleźli i tym samym rozbiegli się po całym świecie. Jako, że wśród podróżujących Kortiti były zarówno mężczyźni, jak i kobiety, na świat przyszło w niedługim czasie wiele małych Kortiticiątek. Wszystkie wydarzenia z tego okresu zostały zapamiętane pod nazwą Wielka Kradzież Rakiety Augusta Pancake'a, w skrócie WKRAP.

Pewnego razu paru przechodniów zauważyło Kortiti kradnące naleśniki z najlepszej kawiarni w mieście. Postanowili zainterweniować i zadzwonili na policję. Policja szybko przyjechała na miejsce zdarzenia i złapała złodziei, jednak po stwierdzeniu, że są oni kosmitami, zadzwoniła do NASA. NASA otrzymywała więcej telefonów z informacjami o kosmitach kradnących naleśniki. Pewnego dnia August zorientował się, że jego rakieta została skradziona. Wcześniej także przyszło do niego paru Kortiti, którzy z nim jako jedynym niebędącym Kortiti utrzymywali przyjazne stosunki, z wieściami, że paru Kortiti z ich plemienia zaginęło w tajemniczych okolicznościach. Mężczyzna więc skojarzył oba fakty i zadzwonił do NASA z informacją, że paru Kortiti ukradło jego rakietę. NASA, otrzymawszy mnóstwo telefonów z informacjami o tajemniczych kosmitach oraz informację Augusta o kradzieży jego rakiety, wszystko zrozumiała. Pracownicy NASA wiedzieli, że trzeba coś z tym zrobić, jednak nie mieli do tego ludzi. Postanowili stworzyć osobną jednostkę, która zajmie się wyłapaniem wszystkich Kortiti i odesłaniem ich na Planetę Naleśników. Nazwali ją Organizacją Szpiegowską Naleśników, czyli w skrócie OSN. Ich misja cały czas trwa, a Kortiti jest na Ziemi niestety coraz więcej, gdyż Kortiti, nie umiejąc znaleźć osobników ze swojego gatunku, zaczęły się związywać z ludźmi, którzy nie wiadomo czemu się w nich zakochiwali. Wynikiem takich związków często są pół Kortiti, pół ludzie, z którymi Organizacja na początku się głowiła, co zrobić. Postanowiła jednak wysłać je na Planetę Naleśników, tak jak pozostałe Kortiti.

SiedzibaEdytuj

Główna siedziba Organizacji znajduje się w centrum Waszyngtonu. Jako, że są organizacją szpiegowską, ich siedziba nie może się rzucać w oczy. Dlatego jest ona w małym budynku, w którym mieszczą się gabinety dentystyczne. Posiada dwa piętra i jest pomalowany brązową farbą. Na każdym piętrze znajdują się po trzy okna na każdej ścianie, łącznie jest po dwanaście okien na każdym piętrze. W środku, na obu piętrach, znajdują się owe gabinety dentystyczne, w których pracują Jim Button i jego żona, Jane. Jednak w holu na parterze znajduje się tajne przejście w postaci klapy, o której wiedzą tylko członkowie Organizacji i która otwiera się tylko, gdy do specjalnego czytnika ukrytego pośród kafelków pokrywających podłogę przyłoży się Kartę Członkowską Organizacji Szpiegowskiej Naleśników.

Pod ziemią znajduje się wiele pomieszczeń, z czego w każdym z nich znajduje się coś innego. Wszystkie są jednak zaopatrzone w najnowszej generacji komputery, GPS-y i tym podobne przyrządy zafundowane przez NASA. Wszystkie z nich pomagają członkom Organizacji tropić Kortiti, a także ich dzieci będące często półludźmi. Znajduje się także ogromna Część Rakietowa, w której znajdują się rakiety, którymi transportuje się złapanych kosmitów na Planetę Naleśników.

W różnych częściach świata także znajdują się pomniejsze siedziby, jednak nie są aż tak zaopatrzone jak główna siedziba.

Jednym z miejsc najważniejszych dla ONS jest Archiwum Naleśnik Top Secret znajdujące się na Planecie Naleśników. Zarządza nim August Pancake.

CzłonkowieEdytuj

Większość członków jest dorosła. Jednak niektórzy z nich są jeszcze nastolatkami, a jako, że członkostwo nie jest od 18 lat, to zdarza się, że także dzieci zostają szpiegami. Wszystkimi członkami dowodzi Jim Button, który w normalnym życiu jest dentystą, jednak po godzinach zajmuje się szpiegostwem. Dużą częścią osób będących w Organizacji są różni koordynatorzy, którzy nadzorują działania poszczególnych grup szpiegowskich.

Wyjątkowym członkiem organizacji jest August Pancake. Gdy wyłapane Kortiti trafiają na Planetę Naleśników, on odpowiada za to, żeby trafiły do swoich współplemieńców, a także odsyła rakiety na Ziemię i pilnuje, żeby żaden Kortiti do nich nie wsiadał.

Schemat działaniaEdytuj

Organizacja Szpiegowska Naleśników jest podzielona na wiele grup liczących do 20 osób. Każdą grupą dowodzi najbardziej zaufany jej członek.

Każda grupa jest odpowiedzialna za inny obszar świata. Członkowie znajdują się w tej części świata, za którą odpowiadają. Gdy na komputerach zostanie wykryty jakiś Kortiti, wtedy zostaje opracowywany plan złapania go. Najczęściej polega on na tym, że mała grupka zaczaja się na kosmitę i łapie go z zaskoczenia. Potem pozostali członkowie przybywają, by związać złapanego Kortitiego, a następnie złapaną istotę transportuje się do Części Rakietowej i umieszcza w rakiecie. Odpala się rakietę posiadającą autopilota, a ta bezpiecznie dolatuje na Planetę Naleśników. Później grupa melduje w Centrali, że złapała kolejnego obcego.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki